На вкладці програми можна качати програму або
он-лайн
Вправа "Техніка безпеки у кабінеті інформатики"
Тема 1. Інформаційні процеси та системи
Урок 1 Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Інформація, дані, повідомлення. Інформаційні процеси.
Урок 2 Інформаційні системи. Апаратна і програмна складові інформаційної системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.
Урок 3 Комп'ютер як пристрій опрацювання даних. Різновиди комп'ютерів.
Урок 4 Складові комп’ютерів та їхнє призначення.
Урок 5 Операційна система та її інтерфейс.
Урок 6 Створення файлів. Перейменування, переміщення та відновлення папок і файлів.
Урок 7 Операції над папками, файлами, ярликами.
Практична робота 1 Тематичне оцінювання.
Тема 2. Мережеві технології та Інтернет
Урок 8 Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок.
Урок 9 Пошук інформації в Інтернеті. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.
Урок 10 Безпечне користування Інтернетом. Завантаження даних з Інтернету. Авторське право.
Урок 11 Використання мережі Інтернет для навчання.
Урок 12 Пошук матеріалів в Інтернеті та їх оцінювання. Практична робота 2. Тематичне оцінювання.
Тема 3. Опрацювання текстових даних
Урок 13 Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами. Основні об'єкти текстового документа. Програмне забезпечення для опрацювання текстів.
Урок 14 Введення та редагування символів і абзаців.
Урок 15 Форматування символів і абзаців.
Урок 16 Однорівневі списки.
Урок 17 Додавання зображень із файлу та їх форматування.
Урок 18 Додавання, редагування та форматування таблиць.
Урок 19 Сторінки документа та їх форматування. Підготовка документа до друку. Друк документа.
Урок 20 Створення текстового документа з графічним зображенням і таблицею. Практична робота 3. Тематичне оцінювання
Тема 4. Алгоритми та програми
Урок 21. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів
Вивчення нового матеріалу
Люди щоденно користуються різноманітними правилами,
інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок. Деякі
з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не
замислюючись.
Повідомлення, щоспонукає до виконанняпевноїдії,
називається командою.
- Давайте разом спробуємо навести приклади команд.
- А хто може бути виконавцем команд?
Виконавцем алгоритму може бути людина, машина,
комп’ютер, система людина-машина, верстат-автомат, робот тощо, яких «навчено»
виконувати вказівки алгоритму.
Об’єкт, якийздатнийвиконуватикоманди, називаєтьсявиконавцем.
Набір команд, якіможевиконативиконавець, називається
системою команд данного виконавця.
Алгоритм —
це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання
поставленої задачі.
Слово алгоритм походить
від імені перського вченого, астронома і математика Аль-Хорезмі. Приблизно 825
р. він сформулював правила виконання дій над числами, якими користувалися в
Стародавній Індії.
Алгоритми
можна подавати в:
·
Словесній формі подання
·
Графічній формі подання
Створюють
алгоритми люди. А виконують їх люди й різні пристрої, якими управляють люди —
комп’ютери, роботи, верстати, супутники, складна побутова техніка та навіть
дитячі іграшки.
Виконавець
алгоритму — це об’єкт, здатний виконати команди алгоритму.
Об’єктом
може бути людина, машина або пристрій.
-
Давайте разом складемо алгоритм збирання
до школи.
Якщо виконавець не матиме уявлення про мету, з якою
він виконує алгоритм, то такий алгоритм називається формальним
Алгоритм опрацюванняданих, записанийспеціальноюмовою
та призначений для виконаннякомп’ютером, називаєтьсякомп’ютерноюпрограмою.
В алгоритм
можуть входити тільки ті команди, які виконавець зможе виконати, тобто команди
із системи команд цього виконавця.
Команди
алгоритму записують послідовно одна за одною. Для зручності команди нумерують.
Ви вже
складали алгоритми для комп’ютерного виконавця Рудого кота. Виконуючи їх, Рудий
кіт говорив, змінював розмірі колір, грав на барабані, малював.
Створений у
Scratch алгоритм називається проектом.
Складати
алгоритми можна не тільки для Рудого кота, а й для інших виконавців.
Завдання 1. Виправте
алгоритм нагрівання чайника з водою. Розставте команди в правильному порядку та
допишіть відсутню дію.
Налити воду в чайник
|
|
Відкрити кран газової конфорки
|
|
Поставити чайник на плиту
|
|
Чекати, поки вода не скипить
|
|
Піднести сірник до конфорки
|
|
Запалити сірник
|
|
Вимкнути газ
|
Завдання:
Човняру з
лівого берега на правий потрібно перевезти вовка, козу і капусту. У човні окрім
човняра поміщається лише один "пасажир".
Як це зробити так, щоб і коза, і капуста залишилися цілими?
Як це зробити так, щоб і коза, і капуста залишилися цілими?
Складіть
алгоритм розв'язання задачі.
Робота за комп’ютером.
Домашнє завдання
п. 4.1., с. 156-167, опрацювати
впр.2 с. 167, впр.9, с. 168
Виконайте команди, починаючи з крапки: 1 клітинка навкіс праворуч-угору, 2 — вгору, 1 — ліворуч, 1 — навкіс ліворуч-угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — праворуч, 1 — угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — праворуч, 1 — вгору, 1 навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч- униз, 2 вниз, 4 праворуч, 1 вгору, 1 — ліворуч, 3 — вниз, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 ліворуч, 1 навкіс праворуч- угору, 2 ліворуч, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 — ліворуч. Яка тваринка намальована

4.2. Способи подання алгоритмів | 5 клас | Ривкіндвідео
Є такі способи: 1) словесний
2) словесно-формульний;
3) графічний;
4) алгоритмічною мовою (псевдокод);
5) мова програмування.
Приклад 1. Складемо словесний алгоритм переходу вулиці.
Алгоритм Перехід
- Подивитися ліворуч.
- Якщо немає перешкоди, то йти до середини вулиці,
інакше пропустити машини, йти до середини вулиці.
- Подивитися праворуч.
- Якщо немає перешкоди, то завершити перехід,
інакше пропустити машини, завершити перехід.
Команди 1 та 3 називатимемо простими, а 2 і 4 - складеними.
Лінійним (алгоритм послідовного виконання, структура слідування) називається алгоритм, що забезпечує одержання результату шляхом одноразового виконання послідовних дій, незалежно від вхідних даних і проміжних результатів. Усі команди в таких алгоритмах виконуються одна за одною, послідовно, тобто лінійно.
Приклад 2. Розглянемо простий (лінійний) алгоритм Ранок.
Алгоритм Ранок
- Встати о 7-й годині.
- Виконати гімнастичні вправи.
- Умитися.
- Поснідати.
- Вийти з дому о 8-й годині.
Домашнє завдання
накреслити у зошит блок-схемумал. 4.13 с. 143
п4.2 ст. 169 – 173. Виконати «Працюємо з комп’ютером» ст. 174 – 175. Виконувати можна в онлайн середовищі https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted.
Cкріншот виконаного завдання можна надіслати на електронну адресуolgakhay@ukr.net
Урок 23. Складання та виконання лінійних
алгоритмів.
Практична робота 4.
Виконання інтерактивної вправи «Алгоритми та виконавці».
Практична робота № 4. Складання та виконання лінійних алгоритмів | 5 клас | Ривкіндвідео
Завдання . Завантажити середовище Блоклі "Лабіринт"
1) Хто виконавець алгоритму Лабіринт?
2) Яка мета виконавця?
3) Які команди виконую Чоловічок у грі Лабіринт?
Урок 24. Використання різних образів виконавця і різних виконавців у проектах Scratch.
4.3. Використання рiзних образiв рiзних виконавцiв у проектах Scratch 2. Задача 1 | 5 клас | Ривкіндвідео4.3. Використання рiзних образiв рiзних виконавцiв у проектах Scratch 2. Задача 2 | 5 клас | Ривкіндвідео
завдання
join.naurok.ua
Урок 25.Алгоритми з повтореннями

Інтерактивна вправа
вправа2
Завдання
Урок 26.Складання та виконання проектів з використанням циклів з лічильником. Практична робота 5.
Практична робота № 5. Складання проектів з використанням циклів з лічильником |відео
Інтерактивні вправи
Урок 27.Алгоритми з розгалуженнями.
Алгоритми з розгалуженням"відео
"Інтерактивні вправи
інтерактивна вправа1
кросворд
Урок 28.Цикли з передумовою.
"Інтерактивна вправа
"Інтерактивна вправа2
Урок 29.Складання та виконання проектів із циклами. Практична робота 6.
Урок 30.Постановка завдання, планування та виконання проекту.
Урок 31.Виконання індивідуального проекту.
Урок 32.Виконання індивідуального проекту.
Урок 33.Виконання індивідуального проекту.
Урок 34.Презентація індивідуального проекту. Тематичне оцінювання.
Урок 35.Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.
Алгоритми з розгалуженням"відео
"Інтерактивні вправи
інтерактивна вправа1
кросворд
Урок 28.Цикли з передумовою.
"Інтерактивна вправа
"Інтерактивна вправа2
Урок 29.Складання та виконання проектів із циклами. Практична робота 6.
Урок 30.Постановка завдання, планування та виконання проекту.
Урок 31.Виконання індивідуального проекту.
Урок 32.Виконання індивідуального проекту.
Урок 33.Виконання індивідуального проекту.
Урок 34.Презентація індивідуального проекту. Тематичне оцінювання.
Урок 35.Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.
Немає коментарів:
Дописати коментар